Case study

Cemento

Cemento tredoblet den organisk trafikken og økte konverteringer fra Google Ads med 333%.

Dette har vi gjort:
Filmproduksjon
Google Ads
Nettbutikk
SEO
Visuell identitet
Tidsrom
2022-2024
Kunde

Bakgrunn

Cemento er en norsk bedrift som spesialiserer seg på mikrosementprodukter og -tjenester. Etter flere års arbeid med forskjellige typer mikrosement har Cemento funnet en produsent som utmerker seg med kvalitet og holdbarhet: CEMHER –  mikrosement fra Valencia.

Deres bestselger er Microne, en vannavstøtende og ferdigmikset mikrosement som er ekstremt brukervennlig og gir et fint og jevnt resultat. Cemento leverer denne mikrosementen i ønsket farge til kundene.

Utfordring

I 2021 avsluttet Cemento samarbeidet med et digitalt byrå som ikke leverte de ønskede resultatene i markedsføringen. De kontaktet deretter Benchmark for å utvikle en komplett nettløsning som skulle gjøre det enklere for kundene å handle. Selv om Cemento hadde gode produkter, manglet de synlighet i markedet. Målet var å oppnå stabil vekst, men deres eksisterende nettside var ikke tilstrekkelig utformet for å håndtere økt trafikk.

Løsning

Benchmark analyserte data fra Google Analytics for å identifisere hva som fungerte og hva som måtte forbedres. De utførte en grundig gjennomgang av Cementos kundebase og deres behov. Basert på denne analysen ble det utviklet en ny nettside med nettbutikk som skulle synliggjøres gjennom en SEO strategi og Google Ads annonsering.

Design og produkjon av ny nettside med nettbutikk, kontinuerlig arbeid med Søkemotoroptimalisering over tid, og Google Ads søkeannonsering resulterte i følgende forbedringer:

 

  • Organisk trafikk økte fra 715 besøk per mnd. til senere 2.400 besøk per mnd.
  • Økte den totale kjøp og konverteringsraten fra 0,9% til 3,6%.
  • Optimalisering av Google Ads søkeannonsering bidro til en vekst i konverteringer på 333%.

Dette sier kunden

Benchmark har laget den nye logoen

Lasse, Cemento

(   Team Benchmark   )

Shiraz Rafiqi

prosjektleder

Merete Hansen

Nettbutikk

David Steinmann

Visuell identitet