Case study

Hvordan Benchmark hjalp Romly med ny nettside og skreddersydd bestillingsløsning for kunder

Bakgrunn

Romly er en ledende teknologi bedrift som spesialiserer seg på arealmåling med høy nøyaktighet. De hjelper boligeiere med å synliggjøre den fulle verdien av eiendommen sin. Romly sin teknologi hjelper kunder med å få en så nøyaktig arealmåling som mulig, med maks 1% feilmargin.

Som et lite selskap med få ansatte, opplevde de økt vekst i kundemassen, og behovet for en bedre booking- og bestillingsløsning på nett ble stadig mer presserende. De kom til Benchmark for å utvikle en skreddersydd løsning som ville hjelpe dem med å effektivisere arbeidsprosessen og samtidig gi kundene en bedre opplevelse.

Målsetning

Målet med prosjektet var å utvikle en nettbasert bestillingsløsning som kunne håndtere forskjellige kundemålgrupper og samtidig redusere telefontrafikken og frigjøre mer tid for de ansatte. Benchmark ble også bedt om å lage en moderne nettsidedesign som ville reflektere Romlys teknologiske ekspertise og profesjonalisme.

Løsning

Benchmark utviklet en skreddersydd bookingløsning i Laravel som integrerte alle de nødvendige funksjonene for å tilfredsstille Romlys behov og krav. Løsningen ble utviklet med tanke på å gi kundene en intuitiv og brukervennlig bestillingsprosess, samtidig som den var enkel å administrere for Romly. De forskjellige kundemålgruppene fikk tilpassede parametere som var tilgjengelige på bestillingsskjemaet, og det var også mulig å bestille tilleggstjenester.

Benchmark utviklet også en moderne nettsidedesign i WordPress som fokuserte på brukeropplevelsen. Nettsiden hadde en ren og ryddig design, med enkel navigasjon og rask tilgang til nødvendig informasjon. Den var også optimalisert for mobilbruk og søkemotorer.

Resultater

Den nye nettbaserte bestillingsløsningen og nettsiden ble godt mottatt av kundene og førte til økt salg og fornøyde kunder. Romlys fagressurser hadde nå mer tid til å jobbe på prosjekter og mindre tid på å besvare telefonsamtaler. Se nettsiden her: https://www.romly.no/ 

Floire Daub, daglig leder i Romly, var svært fornøyd med løsningene som Benchmark hadde utviklet, og uttalte: «Veldig happy med at Benchmark bidro til å designe både websiden og bookingløsningen langt over vår forventning. Ikke minst fikk dem utført dette på en kosteffektiv måte. Vi gleder oss til videre samarbeid.»

Konklusjon

Benchmark hjalp Romly med å utvikle en nettbasert bestillingsløsning og nettsidedesign som var tilpasset deres behov og krav. Løsningene førte til økt effektivitet, redusert telefontrafikk og økt salg. Romly var svært fornøyd med resultatene, og ser frem til et fortsatt samarbeid i tiden som kommer. Trenger din bedrift ny bestillingsløsning? Ta kontakt med en av oss i Benchmark teamet.

Vil du samarbeide med oss?