Automatisert kundereise – fra leads til kunde

Det anslås at 92 % av B2C-kjøp og 89 % av B2B-kjøp starter med at kunden gjør et søk i Google eller andre søkemotorer.

Når man skal kjøpe et produkt eller en tjeneste, er veien kort til søkemotoren, enten man vil lese seg opp på produktet eller sjekke priser. Derfor er det helt sentralt at bedriften din er synlig i søkemotoren. Når en potensiell kunde søker på et relevant søkeord, er det ønskelig at siden din havner blant topp-treffene i søkeresultatene. Dette kan oppnås ved hjelp av SEO!  

Hva er SEO?

SEO (Search Engine Optimization) blir gjerne omtalt som «søkemotoroptimalisering» på godt norsk. Og dette navnet er veldig beskrivende, for SEO handler nettopp om å optimalisere en nettside for søkemotorene – og da først og fremst Google.

SEO er en viktig del av inbound marketing, og kan bidra til at du tiltrekker trafikk til nettsiden din på en organisk måte. Dette kan sees i motsetning til SEM (søkemotormarkedsføring), der man må betale for å få en god plassering i Google. Kontakt oss i dag for hjelp med økt synlighet i søkemotor!

Benchmark
Inbound

Hos Benchmark kan du leie et helt team innen inbound markedsføring og all kompetansen du trenger, for prisen av én ansatt.

Et skreddersydd team som jobber tett med deres selskap, og har løpende oppfølging og dialog. 

Vil du vite mer?

Legg igjen kontaktinformasjon så blir du kontaktet