Søkemotoroptimalisering

Et viktig element i en
helhetlig Inbound Marketing strategi

En av de mange fordelene ved å bruke inbound marketing markedsførings metodikk, er at det er enklere å nå ut til en bestemt målgruppe.

Hva er Søkemotoroptimalisering?

Det anslås at 92 % av B2C-kjøp og 89 % av B2B-kjøp starter med at kunden gjør et søk i Google eller andre søkemotorer. Når man skal kjøpe et produkt eller en tjeneste, er veien kort til søkemotoren, enten man vil lese seg opp på produktet eller sjekke priser.

Derfor er det helt sentralt at bedriften din er synlig i søkemotoren. Når en potensiell kunde søker på et relevant søkeord, er det ønskelig at siden din havner blant topp-treffene i søkeresultatene. Dette kan oppnås ved hjelp av SEO!

Hva er SEO?
SEO (Search Engine Optimization) blir gjerne omtalt som «søkemotoroptimalisering» på godt norsk. Og dette navnet er veldig beskrivende, for SEO handler nettopp om å optimalisere en nettside for søkemotorene – og da først og fremst Google.

Les også: 5 enkle grep til bedre SEO

SEO er en viktig del av inbound marketing, og kan bidra til at du tiltrekker trafikk til nettsiden din på en organisk måte. Dette kan sees i motsetning til SEM (søkemotormarkedsføring), der man må betale for å få en god plassering i Google.

Hvis du fremdeles lurer på om du trenger SEO for virksomheten din, vil vi her gi deg våre topp 5 grunner til at vi synes det er en god (nei, flott!) idé – både kort- og langsiktige fordeler kan oppnås fra en svært effektiv SEO-strategi.

Les hele artikkelen her: Hvorfor trenger du SEO for bedriften din?

Snakk med oss om Søkemotoroptimalisering

Kom i gang med Søkemotoroptimalisering

Hos oss i Benchmark Inbound kan du leie et helt markedsførings team innen inbound marketing og all kompetansen du trenger – for prisen av en ansatt. Et skreddersydd team tilpasset deres behov.