Hvordan et advokatkontor i Oslo brukte 152.648 kr på Facebook annonsering og fikk 5.000.000 kr i meromsetning.
For at et advokatkontor i Oslo skal lykkes med å vokse, så må disse tre tingene være på plass:
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
I dette innlegget skal vi vise deg et eksempel på hva man kan gjøre i stedet, og tiltrekke store mengder med kunder og klienter på en systematisk og profitabel måte. Vi viser deg hva vi gjorde for å få 706 nye henvendelser fra Facebook over 8 mnd som bidra til 5.295.000 kr i meromsetning til dette advokatkontoret (får ikke nevne navn), og dette gjennom at advokatkontoret hadde et 30% tilslag på innkommende henvendelser som utgjorde 212 nye klientoppdrag.
Før vi hopper i det, er det viktig å kunne forholde seg til en relativ enkel men håndfast beregningsmodell:
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Disse advokatene og bedriftseierne har ikke en pålitelig, systematisk og kostnadseffektiv måte å få inn nye klienter på. De fleste kaster bort penger på tilfeldige markedsaktiviteter som å fremme et innlegg Facebook, eller valg av feil medier, og dermed har ikke kunnskap nok om hvordan de faktisk får god nok avkastning på investeringen. Mange bruker også Google Ads, men kjører trafikken til en vanlig hjemmeside (og heller ikke alltid rettet mot en korrekt underside) som ikke er optimalisert for konvertering, noe som gjør at det blir mye dyrere å få inn nye kundehenvendelser.
I dette innlegget skal vi vise deg et eksempel på hva man kan gjøre i stedet, og tiltrekke store mengder med kunder og klienter på en systematisk og profitabel måte. Vi viser deg hva vi gjorde for å få 706 nye henvendelser fra Facebook over 8 mnd som bidra til 5.295.000 kr i meromsetning til dette advokatkontoret (får ikke nevne navn), og dette gjennom at advokatkontoret hadde et 30% tilslag på innkommende henvendelser som utgjorde 212 nye klientoppdrag.
Før vi hopper i det, er det viktig å kunne forholde seg til en relativ enkel men håndfast beregningsmodell:
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Vi møter bedriftseiere og advokater på hele Østlandet som er rivende dyktige i det de gjør, gir en fantastisk service, og har fornøyde kunder og klienter, men veldig mange av dem klarer ikke å tiltrekke nok nye klienter, og etter hva vi har sett så er dette grunnen:
Disse advokatene og bedriftseierne har ikke en pålitelig, systematisk og kostnadseffektiv måte å få inn nye klienter på. De fleste kaster bort penger på tilfeldige markedsaktiviteter som å fremme et innlegg Facebook, eller valg av feil medier, og dermed har ikke kunnskap nok om hvordan de faktisk får god nok avkastning på investeringen. Mange bruker også Google Ads, men kjører trafikken til en vanlig hjemmeside (og heller ikke alltid rettet mot en korrekt underside) som ikke er optimalisert for konvertering, noe som gjør at det blir mye dyrere å få inn nye kundehenvendelser.
I dette innlegget skal vi vise deg et eksempel på hva man kan gjøre i stedet, og tiltrekke store mengder med kunder og klienter på en systematisk og profitabel måte. Vi viser deg hva vi gjorde for å få 706 nye henvendelser fra Facebook over 8 mnd som bidra til 5.295.000 kr i meromsetning til dette advokatkontoret (får ikke nevne navn), og dette gjennom at advokatkontoret hadde et 30% tilslag på innkommende henvendelser som utgjorde 212 nye klientoppdrag.
Før vi hopper i det, er det viktig å kunne forholde seg til en relativ enkel men håndfast beregningsmodell:
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Profesjonell, kompetent og bra service som gir fornøyde klienter.
Evne til å tiltrekke nye klienter.
Bruk erfarne dyktige mennesker til å håndtere dine markedsmidler. Da blir veien til suksess rimeligere og kortere.
Gjøre punkt 1 og 2 på en kostnadseffektiv måte.
Vi møter bedriftseiere og advokater på hele Østlandet som er rivende dyktige i det de gjør, gir en fantastisk service, og har fornøyde kunder og klienter, men veldig mange av dem klarer ikke å tiltrekke nok nye klienter, og etter hva vi har sett så er dette grunnen:
Disse advokatene og bedriftseierne har ikke en pålitelig, systematisk og kostnadseffektiv måte å få inn nye klienter på. De fleste kaster bort penger på tilfeldige markedsaktiviteter som å fremme et innlegg Facebook, eller valg av feil medier, og dermed har ikke kunnskap nok om hvordan de faktisk får god nok avkastning på investeringen. Mange bruker også Google Ads, men kjører trafikken til en vanlig hjemmeside (og heller ikke alltid rettet mot en korrekt underside) som ikke er optimalisert for konvertering, noe som gjør at det blir mye dyrere å få inn nye kundehenvendelser.
I dette innlegget skal vi vise deg et eksempel på hva man kan gjøre i stedet, og tiltrekke store mengder med kunder og klienter på en systematisk og profitabel måte. Vi viser deg hva vi gjorde for å få 706 nye henvendelser fra Facebook over 8 mnd som bidra til 5.295.000 kr i meromsetning til dette advokatkontoret (får ikke nevne navn), og dette gjennom at advokatkontoret hadde et 30% tilslag på innkommende henvendelser som utgjorde 212 nye klientoppdrag.
Før vi hopper i det, er det viktig å kunne forholde seg til en relativ enkel men håndfast beregningsmodell:
Dersom du er en advokat, må du vite hva et gjennomsnittsoppdrag hos ditt advokatkontor ligger på (meromsetning).
Hitrate: Hvor stor andel av innkommende forespørsler klarer ditt advokatkontor å konvertere til en konsultasjon, og deretter hvor stor andel av konsultasjonene blir til konkrete oppdrag.
Tips: Rett mann/dame på rett sted. Hva vi mener med det, er at man bør bruke de ressursene som er flinkest til å konvertere en innkommende klienthenvendelse (epost, tlf, messenger etc) til en konsultasjon. Deretter sikre at man speiler klienten i konsultasjonen godt til til at det blir til et oppdrag. Denne kombinasjonen fører som regel til beste resultater.
Dersom du nå har tenkt litt på det vi nevner over, har du kanskje kommet fram til hvor mange som sier JA til dere og hva et klientoppdrag ligger på… Da kan vi gå videre.
I dette konkrete case study klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 45% av innkommende klienthenvendelser til konsultasjoner.
Videre klarte advokatkontoret å konvertere i snitt 65% av alle konsultasjoner til konkrete oppdrag. Facebook annonsering for dette advokatkontoret ga dermed følgende nøkkeltall:
706 innkommende klienthenvendelser
318 av henvendelsene ble konvertert til konsultasjoner (45% tilslag)
206 av konsultasjonene ble til oppdrag (65% tilslag)
Med et gjennomsnittlig oppdrag som lå på 25.000 kr x 206 oppdrag, bidro Facebook annonsering med i underkant 5.000.000 kr i meromsetning (fratrukket annonseinvesteringen).
Nå, før vi går videre kan vi slippe "katta ut av sekken" med å vise deg et utsnitt av Facebook ad manager hvor man kan se nøkkeltallene det referes til, slik leser du rapporten:
Rekkevidde, hvor mange har sett budskapet / annonsene.
Eksponering, hvor ofte har en bruker sett annonser fra denne avsender (4,6 i frekvens).
Lenkeklikk, hvor mange som har sett budskapet og engasjert seg ved å klikke seg videre på annonsene.
Kundeemner, er registrerte kundehenvendelser hvor klienten har sendt inn en konkret forespørsel (epost) med sitt navn, epost, telefonnr, hvilken rettsområde vedkommende trenger hjelp innen, og litt om hva saken gjelder.
Kostnad per resultat, hvor mye har det kostetr å generere i snitt en henvendelse (snittpris her, 216 kr).
Så hva ligger bak resultatet, flaks eller presisjon?
Facebook er kanskje det medie som vet mest om sine brukere, deres interesser, hvor de bor, deres sivilstatus, jobb, livsstil med mer. Dette bidrar til at man kan målrette sitt budskap mot de målgrupper som man tror har høyest sannsynlighet for å engasjere seg rundt budskapet. Det er alltid lurt å sette av et testbudsjett i starten (om du ikke har gjort facebook annonsering før), slik at man kan hente verdifull kunnskap til gjøre kampanjene bedre og bedre og mer treffsikre. Jo bedre en treffer med sitt budskap på Facebook, jo mindre vil en betale per konvertering 🙂
Ønsker du tips til hvordan din facebook annonsering kan bli mer lønnsom, deler vi gladelig verdifulle tips til deg.
Takk for at du tok deg tid til å lese dette, og vi håper du lærte noe verdifullt.
Digital transformasjon er avgjørende for innovasjon og effektivitet i dagens næringsliv. I 2024 forventet vi å se flere trender som skulle forme digitale strategier på ...
Kunstig intelligens, eller AI, endrer måten bedrifter jobber på og hvordan de snakker med kundene sine. AI kan gjøre mange ting raskere og bedre, som ...
I en industri og bransje hvor kreativitet møter banebrytende teknologi, introduseres Sora – en revolusjonerende AI som spesialiserer seg i å skape filmer. Lenge har ...