Case study

Betong Øst

Hvordan vi hjalp Betong Øst med miljøkampanjen Blue is the new green

Dette har vi gjort:
Digital synlighet
Filmproduksjon
Strategi og konsept
Visuelle materiale
Tidsrom
2023
Kunde

Bakgrunn

Betong Øst er en av Norges ledende produsenter av ferdigbetong, og får stadig nye bransjekrav i forhold til miljø og bærekraft. De ønsket å kommunisere, både internt og eksternt, hvordan de tilpasser seg disse kravene. Betong Øst ønsket å gå foran i sin bransje, og vise at de tar ansvar. Betong Øst har jobbet aktivt med miljø siden de ble miljøsertifisert i 2015, men ønsket nå en høyere miljøstandard. Ikke minst, ønsket de å kommunisere dette på en god måte.

Utfordring

Først gjorde vi en grundig analyse av Betong Øst sine interne og eksterne kommunikasjonskanaler for å kartlegge hvordan de håndterte miljøspørsmål, og hvilke områder som kunne forbedres. Vi gikk også i dybden på hvordan konkurrentene i betongbransjen kommuniserte sitt miljøansvar, og hvilke strategier de brukte for å skille seg ut. Dette ga oss en klar forståelse av hva som fungerte og hva som ikke fungerte, og la grunnlaget for utviklingen av en målrettet miljøkampanje som både skulle engasjere ansatte og styrke Betong Øst sitt omdømme.

Videoannonser på alle plattformer

Instagram annonser

Google annonser

LinkedIn annonser

Løsning

Miljøkampanjen var svært vellykket og oppnådde gode resultater. Betong Øst fikk økt merkevaregjenkjennelse, og god dekning, både som følge av organisk innhold og betalt annonsering. Undersøkelsen identifiserte områder der ansatte kunne bidra til selskapets miljømål, og skapte en følelse av eierskap og ansvar. Kampanjen fikk oppmerksomhet fra kunder og partnere, og forbedret Betong Øst sitt rykte som et ansvarlig og fremtidsrettet selskap. De digitale annonsene fikk betydelig eksponering på sosiale medieplattformer, og oppnådde derfor ønsket mål.

Dette sier kunden

Når det kommer til Benchmark som bedrift og personlighetene som jobber der, er det helt klart et sammensatt team som utfyller hverandre. Uten tvil er prosessen den beste. Sluttproduktet er noe vi er fornøyde med. Vi anbefaler Benchmark til alle som tar seg tid til å la dem undersøke firmaet grundig.

Stefan Skjæret

(   Team Benchmark   )

David Steinmann

prosjektleder

Andreas G. Orfjell

Film og foto

Shiraz Rafiqi

Stefan Skjæret, Betong Øst

Merete Hansen

Visuelle materiale