Case study

Garçon

Hvordan bakeriet Garçon fikk økt trafikk med ny nettside

Dette har vi gjort:
Film og foto
Nettside
SEO
Sosiale medier
Tidsrom
2022-2024
Kunde

Bakgrunn

Garçon er et autorisert håndverksbakeri og konditori med egne kaféer som tilbyr rykende ferske bakevarer og kortreist mat i Lillestrøm og omegn. De trengte hjelp til å lage en ny nettside som kunne gjenspeile deres merkevare og tiltrekke seg flere kunder. Vi i Benchmark begynte å jobbe med Garçon for å lage en ny strategi for digital synlighet.

Utfordring

Først gjorde vi en grundig analyse av Garçon sin nettside og sosiale medier for å finne ut hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Vi undersøkte også hvordan konkurrentene deres markedsførte seg og hva slags innhold de publiserte i sosiale medier.

Løsning

Garçon sin nettside fikk en betydelig økning i trafikk, og antall online bestillinger økte. Sosiale medier-innleggene deres ble godt mottatt av publikum, og det var en økning i engasjementet på sidene deres. I tillegg nådde innleggene deres flere potensielle kunder. Sammen med kunden skapte vi en vellykket digital markedsføringsstrategi som resulterte i en økning i trafikk og salg. Dette ved å utføre grundige analyser og å utarbeide tydelige mål for markedsføringen.

Dette sier kunden

Benchmark har virkelig hjulpet oss med å løfte vår digitale tilstedeværelse. Deres markedsføringsstrategier har ikke bare økt synligheten vår, men også skapt mer engasjement blant kundene. Vi har sett en merkbar vekst i både nettbutikken og i våre fysiske lokasjoner. Det er betryggende å vite at vi kan fokusere på det vi gjør best, mens Benchmark tar seg av resten.

Heidi, Garcon

(   Team Benchmark   )

Andreas G. Orfjell

prosjektleder

David Steinmann

Film og foto

Merete Hansen

Nettside

Augustina Malemo

Sosiale medier