Salg og avtalevilkår Benchmark Performance AS

Benchmark Performance AS er den rette juridiske eier av denne avtalen.
Du som kunde benytter oss for å utføre tjenesten(e) i tilbudet basert på den estimerte totalprisen definert i tilbudet. 

Innholdsfortegnelse

Faktureringsplan

Vi er helt sikre på at du forstår hvor viktig det er at du  betaler fakturaene vi sender deg, senest til forfall. Vi er også herved enige om at du som kunde vil opprettholde et positivt samarbeid og holde prosjektet videre, så du godtar å holde deg til avtalt betalingsplan.

Vi vil fakturere deg som kunde for eventuelle materiell og lisenser vi måtte trenge til prosjektet umiddelbart etter signering, herunder også eventuelt kostnader knyttet til spend og  annonseringskostnader – om annet inne er spesifisert i denne avtalen.

Fakturering ved inngåelse av avtale for utvikling av nettside.
Ved inngåelse av avtale om utvikling, design og eller tjenester knyttet til utvikling ellers, faktureres 60% ved kontraktsinngåelse, 20% ved estimert halvveis i prosjekt og resterende 20% ved ferdigstillelse, men før publisering. Dette gjelder dersom annet ikke er avtalt og skrevet i denne avtalen som eventuelle merknader.

Avtaler om løpende markedsføringsaktiviteter basert på timer, faktureres løpende siste arbeidsdag hver mnd, så lenge avtalen gjelder. Fastprisprosjekter faktureres fortløpende ved signert avtale, med 10 dagers forfall. Ønskes fakturering pr post tilkommer fakturagebyr på 60,-

Priser oppgitt er eks. Mva.

Betalingsbetingelser  

Du godtar å betale vår første faktura ved mottakelse. Hver faktura etter det har 10 dagers forfall. Ved betaling etter forfall beregnes 12% rente p.a. Hvis betaling ikke  skjer innen forfall, forbeholder vi oss retten til å stoppe arbeidet til betaling er mottatt. Krav om oppgjør vil fremdeles opprettholdes ihht. avtalen. 

Innkrevingskostnader  

I tilfelle det påløper advokatkostnader, inkasso kostnader og utbetalinger i et forsøk på å kreve inn fakturaene våre, i tillegg til renter på den ubetalte saldoen, godtar du å  refundere oss disse utgiftene.

Avbestilling av planer  

Du har rett til å endre, avvise, kansellere eller stoppe alle planer eller arbeid i prosess. Imidlertid godtar du å refundere oss alle kostnader og utgifter vi har pådratt oss før du endret planene, samt det som er knyttet til ikke kansellerbare forpliktelser, for å forsvare, skadesløse og holde oss skadelige for ethvert ansvar knyttet til slik handling. Vi vil selvfølgelig gjøre vårt beste for å  minimere slike kostnader og utgifter. 

Ansvar for oss og deg som kunde  

Vårt ansvar for utgivelser  

Vi skal innhente utgivelser, lisenser, tillatelser eller annen autorisasjon til å bruke attester, opphavsrettsbeskyttet materiale, fotografier, kunstverk eller annen eiendom eller rettigheter som tilhører tredjeparter som er innhentet av oss for bruk i å utføre tjenester for deg (hvis  aktuelt). 

Kundens ansvar for utgivelser 

Du garanterer at alle elementene i tekst, bilder eller annet kunstverk du gir, enten eies av deg selv, eller at du  har tillatelse til å bruke dem. 

Kundens ansvar for nøyaktighet 

Du skal være ansvarlig for nøyaktigheten, fullstendigheten og riktigheten av informasjon om  produktene og tjenestene dine som du gir oss muntlig  eller skriftlig i forbindelse med gjennomføringen av  denne avtalen. Du garanterer for å være den riktige personen i selskapet som har fullmakt til å signere slike avtaler.

Konfidensialitet 

Vi erkjenner vårt ansvar, både under og etter avtaletiden,  for å bevare konfidensialiteten til all proprietær eller  konfidensiell informasjon eller data utviklet av oss på  vegne av deg som kunde. Detaljer i denne avtalen er  gjensidig konfidensiell om ikke annet er skriftlig avtalt. Vi  som leverandør kan bruke prosjekter som referanser,  også online på nett. 

Oppsigelse og oppsigelsestid 

Avtaleperiode og oppsigelsesvarsel 

Årlige tjenester
Avtaler som definert i tilbudet som 12 mnd periode, trer i kraft fra dato den signeres og skal fortsette som årlig avtale til den blir sagt opp av en av partene. Avtalen har tre måneders oppsigelsestid, etter utløpt første 12 mnd.

Løpende avtale om digital markedsføring, marketing retainer og eller MaaS (Marketing as a Service) 
Avtaler som definert i tilbudet innen marketing retainer og eller MaaS, trer i kraft fra dato den signeres og skal fortsette som en løpende avtale til den blir sagt opp av en av partene. Etter 12 mnd fra signeringsdato vil en retaineravtale ikke være bundet av 3 mnd. oppsigelsestid, men fornyes ved ny avtaleinngåelse. Øvrige avtaler innen digital markedsføring foruten Maas har 3 mnd oppsigelsestid. 

Domene, epost, servere, support og vedlikeholdsavtale, samt andre nærliggende tjenester
Avtaler innen disse tjenestene, trer i kraft fra dato den signeres og skal fortsette som en løpende avtale til den blir sagt opp av en av partene. Avtalen har tre måneders oppsigelsestid, etter utløpt første 12 mnd.

Terminering av avtalen

Hver av partene i denne avtalen kan si opp avtalen hvis den andre parten misligholder utførelsen av noen av sine  vesentlige plikter og forpliktelser, og misligholdet ikke blir  rettet innen tretti (30) dager etter mottakelse av varsel  om nevnte mislighold, eller hvis misligholdet er ikke  rimelig hederlig innen nevnte tidsperiode, med mindre  den misligholdte parten starter rettelse innen nevnte  tidsperiode og flittig fortsetter å rette misligholdet. 

I tillegg kan hver av partene umiddelbart si opp denne avtalen ved å gi skriftlig beskjed til den andre parten

  • hvis den andre parten er insolvent eller har en begjæring fremmet av eller mot den i henhold til insolvens lovene i enhver jurisdiksjon, 
  • hvis den andre parten gjør et oppdrag for fordel for kreditorer, 
  • hvis en bobestyrer eller lignende agent er utnevnt med hensyn til eiendom eller
  • virksomhet til den andre parten, eller i tilfelle av klienten,
  • hvis klienten vesentlig misligholder sine forpliktelser til å betale i henhold til denne avtalen. 

Betaling for ikke-kansellerbart materiale? 

Alt ikke-kansellerbart materiale, tjenester osv., vi har forpliktet oss til å kjøpe for prosjektet deres (enten spesifikt eller som en del av en plan som moduler, fotografering og / eller eksterne tjenester) skal betales av deg, i samsvar med bestemmelsene i denne avtalen. Vi vil selvfølgelig gjøre vårt beste for å minimere slike forpliktelser. Vi vil fremlegge skriftlig bevis etter forespørsel på slikt materiale og tjenester som ikke kan kanselleres.

Materialer som ikke er betalt for  

Hvis det eksisterer noe materiale som er levert av oss  eller tjenester utført av oss som vi ikke har tatt betalt for,  helt eller delvis, etter at du har sagt opp, samtykker du i å  ikke bruke slikt materiale, helt eller delvis, til du har  betalt oss helt, eller produktet av slike tjenester. 

Overføring av materiale  

Ved oppsigelse av denne avtalen, forutsatt at det ikke er  noen utestående gjeld, skal vi overføre, tildele og gjøre  tilgjengelig for kunde all eiendom og materiale som er i  sin besittelse eller kontroll som tilhører kunde. Som  oppdragsgiver godtar dere å betale for alle kostnader  knyttet til overføring av materiale. 

Generelle bestemmelser  

Gjeldende lov  

Denne avtalen skal styres og tolkes i samsvar med lovene  i Norge. 

Lov og tvisteløsning 

Dersom det oppstår uenighet om avtalen, skal tvisten først søkes løst gjennom forhandlinger. Fører ikke forhandlinger frem innen 30 dager, kan hver av partene søke tvisten løst ved de alminnelige domstoler dersom man ikke blir enige om at tvisten skal løses ved voldgift i  henhold til lov om voldgift, jf lov nr. 25 av 2004. Dersom denne avtalen bestrides av kunden etter at den er godkjent, skal kunden bære alle kostnader og utgifter knyttet til advokater, forliksråd, og andre lignende gebyrer som måtte påløpe som følge av bestridelsen.

Nedre Romerike tingrett som rett verneting. 

Representasjoner og garantier  

Partene hver for seg representerer og garanterer at hver har full makt og fullmakt til å inngå denne avtalen og til å utføre alle sine forpliktelser i henhold til dette uten å  krenke noen tredjeparts juridiske eller rettferdige rettigheter. 

Hele avtalen  

Med mindre annet er angitt eller omtalt i denne avtalen, utgjør denne avtalen den eneste og hele avtalen og  forståelsen mellom partene herom om gjenstanden for  denne, og erstatter alle tidligere diskusjoner, avtaler og forståelser av enhver art og art mellom dem som til et  slikt emne. 

Vennligst les kontrakten og vedlegg for å forsikre deg om at du forstår alle detaljene som er  involvert med oss i samarbeid. Det er veldig viktig for oss at alt er transparent og forstått fra begynnelsen, slik at vi legger et solid grunnlag for et godt samarbeid. 

Hvis du har noen spørsmål, vennligst gi oss beskjed. Vi er klare for å tydeliggjøre, og det kan være ting vi kan løse sammen.

Vi forplikter oss til å finne den beste måten å jobbe sammen.