Case study

Cemento fikk 47% økning i organisk trafikk og 333% økning i konverteringer fra betalt annonsering

Bakgrunn

Cemento er en norsk bedrift som tilbyr et bredt utvalg av betongprodukter og tjenester til både privat- og bedriftskunder. De produserer blant annet ferdigblandet betong til ulike formål, som grunnmurer, støttemurer, gulv og mer. Cemento tilbyr også betongpumping og betongslipingstjenester, samt salg av pukk, grus og sand. Bedriften har flere avdelinger i ulike deler av Norge, og er kjent for å ha fokus på kvalitet, bærekraftighet og miljøvennlighet i sin produksjon.

Problemet

I 2021 hadde Cemento sagt opp samarbeidet med et digitalt byrå som ikke førte til ønskede resultater i markedsføringen. De kom i kontakt med Benchmark og vi fant ut sammen at de trengte en nettside med komplett løsning slik at det ble enkelt for kundene å handle av dem. Cemento mente de hadde gode produkter, men de var rett og slett ikke synlig nok i markedet. Målet var en stabil vekst, men deres nåværende nettside var ikke laget for å ta imot trafikken på en god måte.

Løsningen

Vi analyserte tallene fra google analytics og fant ut hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Vi hadde en gjennomgang av hvem kundene er og hva de trenger. Det ble deretter laget en helt ny nettside for Cemento som var søkemotoroptimalisert i henhold til bransjen de opererer i. Dette førte til 47% økning i organisk trafikk, altså trafikk som følge av bruk av gode ord. Arbeidet med google performance markedsføring ga også veldig gode resultater, hele 333% økning i konverteringer fra betalt annonsering på nettsiden.

Resultater

Cemento opplevde en stor økning i besøkende på nettsiden. Trenger din bedrift hjelp med google performance markedsføring? Ta kontakt med Shiraz.

Sjekk ut nettsiden her: Cemento.no

Vil du samarbeide med oss?