Case study

Hvordan bakeriet Garçon fikk økt trafikk med ny nettside

Bakgrunn

Garçon er et autorisert håndverksbakeri og konditori med egne kaféer som tilbyr rykende ferske bakevarer og kortreist mat i Lillestrøm og omegn. De trengte hjelp til å lage en ny nettside som kunne gjenspeile deres merkevare og tiltrekke seg flere kunder. Vi i Benchmark begynte å jobbe med Garçon for å lage en ny strategi for digital synlighet. 

Kundens utfordring

Først gjorde vi en grundig analyse av Garçon sin nettside og sosiale medier for å finne ut hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Vi undersøkte også hvordan konkurrentene deres markedsførte seg og hva slags innhold de publiserte i sosiale medier.

Løsningen

Etter denne analysen utarbeidet vi i Benchmark en digital markedsføringsstrategi som inkluderte ny nettside, sosiale medier-innlegg, SEO-optimalisering, nytt innhold og digital annonsering. Straks Garçon godkjente strategien, begynte vi å implementere den, i tillegg ble det laget årshjul som viste oversikt over arrangementer hele året og et digitalt billettsystem for arrangementer. Vi sørget for at Garcon fikk god innsikt i hvilke endringer som ble gjort til enhver tid, det er viktig for oss at kundene tar del i prosessen. 

Nettsiden ble gjort mer brukervennlig og attraktiv for potensielle kunder. Det ble brukt responsivt design for å sikre at nettsiden er optimalisert for pc, mobil og nettbrett. Vi sørget for at det ble enkelt for kundene å finne frem på siden og navigere seg til nettbutikken.

Vi utarbeidet sammen med kunden en sosiale medier-strategi som inkluderte å lage og publisere innlegg på Facebook og Instagram. Vi publiserte regelmessig innhold på sosiale medier, spesielt i forbindelse med høytider som for eksempel 17. mai. Innleggene var varierte, med bilder og videoer av bakverk og brød, oppskrifter og tilbud.

Garçon sin nettsiden ble optimalisert for søkemotorer ved hjelp av en grundig søkeordsanalyse og det ble lagt til relevante søkeord på nettsiden. Dette gjorde det enklere for potensielle kunder å finne Garçon når de søkte etter franske bakverk eller brød på nettet i nærheten av der de bor.

Resultater

Garçon sin nettside fikk en betydelig økning i trafikk, og antall online bestillinger økte. Sosiale medier-innleggene deres ble godt mottatt av publikum, og det var en økning i engasjementet på sidene deres. I tillegg nådde innleggene deres flere potensielle kunder. Sammen med kunden skapte vi en vellykket digital markedsføringsstrategi som resulterte i en økning i trafikk og salg. Dette ved å utføre grundige analyser og å utarbeide tydelige mål for markedsføringen. 

Her kan du se nettsiden vi laget for Garcon: https://www.garcon.no/

Vil du samarbeide med oss?