Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
Les også: Vi hater å bli solgt til, men elsker å kjøpe
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
Først av alt, inngående markedsføring kan ikke eksistere uten internett. Hvis vi går 50 år tilbake i tid, før internett var en ting og endret livene våres totalt, kan vi se på kjøper statistikken over hvor mange ganger en besøkte en bilforhandler før man tok et valg om å kjøpe en bil, og det pleide å være omtrent 4,7 ganger før de foretok et kjøp. De ønsket å se på mange modeller, de ville få mange brosjyrer å ta med hjem, kanskje ta noen prøvekjøringer.
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
La oss først se på hva som er inngående, versus hva som er utgående markedsføring.
Først av alt, inngående markedsføring kan ikke eksistere uten internett. Hvis vi går 50 år tilbake i tid, før internett var en ting og endret livene våres totalt, kan vi se på kjøper statistikken over hvor mange ganger en besøkte en bilforhandler før man tok et valg om å kjøpe en bil, og det pleide å være omtrent 4,7 ganger før de foretok et kjøp. De ønsket å se på mange modeller, de ville få mange brosjyrer å ta med hjem, kanskje ta noen prøvekjøringer.
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
La oss først se på hva som er inngående, versus hva som er utgående markedsføring.
Først av alt, inngående markedsføring kan ikke eksistere uten internett. Hvis vi går 50 år tilbake i tid, før internett var en ting og endret livene våres totalt, kan vi se på kjøper statistikken over hvor mange ganger en besøkte en bilforhandler før man tok et valg om å kjøpe en bil, og det pleide å være omtrent 4,7 ganger før de foretok et kjøp. De ønsket å se på mange modeller, de ville få mange brosjyrer å ta med hjem, kanskje ta noen prøvekjøringer.
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
Måten vi kjøper på har endret seg drastisk. Kjøpere har flere alternativer og de har mer kunnskap tilgjengelig enn noen gang før, fordi det er mange selskaper der ute og det er så mange alternativer. Internett gjør det veldig enkelt for enhver kjøper å finne det de leter etter.
Vi skal svare på spørsmålet – hvordan endre fra å gjøre utgående til inngående markedsføring, hvordan er inbound annerledes og hva betyr det at jeg må gjøre for bedriften min?
La oss først se på hva som er inngående, versus hva som er utgående markedsføring.
Først av alt, inngående markedsføring kan ikke eksistere uten internett. Hvis vi går 50 år tilbake i tid, før internett var en ting og endret livene våres totalt, kan vi se på kjøper statistikken over hvor mange ganger en besøkte en bilforhandler før man tok et valg om å kjøpe en bil, og det pleide å være omtrent 4,7 ganger før de foretok et kjøp. De ønsket å se på mange modeller, de ville få mange brosjyrer å ta med hjem, kanskje ta noen prøvekjøringer.
Fordi det var den eneste måten de kunne lære om produktet var å gå til kilden og snakke med en selger, var statistikken såpass høy. I dag er et sted rundt 1,2 ganger før du gjør et kjøp. Og i enkelte tilfeller er det faktisk ikke et eneste besøk før du kjøper en bil. Nå kan du skreddersy din egen bil online, ordne med finansiering og bestille levering – rett fra mobilen eller pc’n.
Via internett blir du klar til å kjøpe fordi prosessen i å skaffe kunnskap, som du pleide å gjøre hos forhandleren, kan gjøres hjemmefra eller hvor som helst i verden. Og det er en god beskrivelse for hva inbound marketing egentlig er.
Outband (utgående markedsføring) handler om at du presser budskapet ditt ut og du prøver å få folk til å se produktet ditt i håp om å selge. Outband refereres ofte til pågående eller masete salgsmåter som telefonsalg, pushy annonser og forstyrrende elementer. Med inbound (inngående markedsføring) skal du gi kunnskap og ekspertise til kjøpere, så de lærer seg selv. Også dukker de opp igjen senere og sier “jeg trenger denne”..
Først og fremst må du jobbe strategisk for å lage en god og målrettet markedsstrategi med inbound marketing. Bedriften må kartlegge hvem som er målgruppen de skal treffe, såkalt personas. Dette er avgjørende for å ikke “bomme” på hvordan man skriver, målrettet spredning og hvordan søk skjer i søkemotorer, sosiale medier eller andre kanaler.
Så begynner jobben med å lage godt innhold for å gi kunnskap og lære potensielle kunder opp i deres produkt eller tjeneste. Enten om dette er videoformat, lydformat i podcast eller innhold som en blogg. Det finnes utallige forskjellige måter å dele kunnskap på. Kun fantasien stopper en.
Når bedriften vet hvem som skal treffes, med hvilket innhold kan bedriften sette en strategi for spredning og hvor innholdet skal deles og gjøres tilgjengelig. Før bedriften går i gang med spredning anbefales det å bruke et verktøy, f.eks HubSpot som hjelper bedrifter med å sette din inbound strategi i system.
Det kan kanskje virke vanskelig å starte med. Og derfor er vi her for å hjelpe deg på veien. Er det noe som virker uklart, eller ønsker du å vite mer om hver del i prosessen, kan våre rådgivere hjelpe deg og svare deg.
Kopirett 2024 © Benchmark. Alle rettigheter forbeholdt.